به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري دانشجو: حکايت استاد و دانشجو از آن حکايتهاي پندآموزي است که عموماً از آن اطلاع داريم. در اين بين از روشهاي مختلفي براي کسب نمره استفاده ميشود که ناشيانهترين راه، همان درس خواندن است که هم کودکانه بوده و هم وقتگير است و مخصوص بچههاي لوس!
دانشجو اگر دانشجو باشد، همه تلاش خود را ميکند تا در روز امتحان، با استفاده از زور بازو (جهت در دست گرفتن خودکار) و توان ذهني (جهت رواني طبع و نوشتن بعضي موارد خاص!) نمره خودش را از استاد بگيرد و بيخودي درس نخواند.
در اين بين روشهاي مختلفي براي کسب نمره وجود دارد که چند نمونه آن در زير نمايش داده ميشود:
روش نخست:
آه و ناله و قسم دادن استاد
مهندس اين چهارمين بارِ که استاتيک ميگيرم ..............
در اين روش که بيشتر مورد استفاده آقاپسرهاي دانشجو کاربرد دارد، بايد عين شير! سرتان را بالا گرفته و عين مرد اقدام به التماس و خواه شو تمنا کنيد تا مشکلتتان حل شود! البته بعضي اساتيد چندان دلرحم نيستند و دلشان نميسوزد. لذا احتمال موفقيت در اين روش، کمتر از 50 درصد است!
روش دوم:
پاچهخاري
در اين روش ميتوانيد به معجزه محبت پي ببريد!
دانشجويان محترم دقت داشته باشند به يک نکته بسيار مهم. ممکن است يادمان برود که جواب فلان سوال چيست اما عمراً محبت کردن را فراموش کنيم! لذا کاري نداشته باشيد که ديگران ممکن است شما را بهعنوان چاپلوس و پاچهخار خطاب کنند! همهجا آدم حسود پيدا ميشود زياد به اين حرفها اعتنا نکنيد اگر نمره ميخواهيد.
روش سوم:
از همه داشتههايتان استفاده کنيد
در اين روش به محض اطلاع از ندانستن جواب سوال، اول خونسردي خود را حفط کنيد دوم نبازيد خودتان را و سوم هر چي به ذهنتان آمد بنويسيد و آخرش سه تا نقطه بگذاريد و آخرش هم اميدوار باشيد به اينکه استاد گول ميخورد و نمره کامل سوال را به شما ميدهد.
روش چهارم:
مجموعه سه روش قبلي
اجراي اين روش نيازمند تبحر خاصي است که از دانشجويان قديمي و آنها که 10 سال وقت نياز دارن جهت گرفت يک فوقديپلم برميآيد.
در روش فوق هم بايد محبت کنيد (دقت کنيد محبت نه پاچهخاري) هم از تمام داشتههايتان استفاده کنيد. آه و ناله را هم به صورت مستتر و زيرپوستي انجام دهيد تا اثرات منفي احتمالي آن بر روي استاد را خنثي کرده باشيد.